Sponsorer får følgende effekt ved å delta:
- Målgrupper Sponsoratet snakker med hele håndverksbransjen. Og forbrukerne.
- Always on Kåringen går over 5 måneder, og gjentas årlig.
- Engasjement Kjemperespons fra bransjeaktører og publikum, som aktivt deler konseptet.
- Verdier Kun positive verdiassosiasjoner: Hyggelig - Dyktig - Serviceinnstilt - Seriøs
- Posisjon Stå sammen med store, kjente varemerker. Løfte håndverksbransjen og vise samfunnsansvar, og bidra til å styrke rekrutteringen til yrkesfagene.
Markedsføring Nøkkeltall fra 2023:
- Kjennskap i befolkningen 56%. 80% blant håndverkerne. (Norstat, okt 23)
- Rekkevidde i sosiale medier - 5 millioner
- 277 000 stemmer fra publikum
- 3819 nominasjoner
- 230 PR-oppslag
Prosjektet er Norges største kommunikasjonsplattform innen håndverksbransjen. Vi har meget omfattende distribusjon (logo/ video/produktplassering, etc.) i mange kanaler:
- Synlighet på kampanjesiden
- Digitale banner i ulike kanaler
- Sosiale medier; Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn
- Utendørs
- Tradisjonelle medier
- Event
- Alle deltakerne deler kampanjen i egne kanaler